Vreme leti... zasto imamo takav utisak?

By Sofija - јул 06, 2017

Sto sam starija, to me vise obliva neki cudan osecaj. Kao da vreme, nekako... brzo prolazi. Kao primer mogu da stavim skolu. Imam osecaj, da, se samo zamislim, a onda shvatim da je subota, te ne mogu da se ne nacudim koliko je ta nedelja proletela. Tako je i sa raspustom. Ne mogu da verujem da je sad, kad vam ovo pisem, 6.jul. Ko bi rekao da je jun tako brzo prosao? S obzirom da sam ja previse radoznalo dete, sad cu uraditi detaljno "istrazivanje" na ovu temu.



Sta je to "vreme"?
Vreme je trajan, neprekidan redosled postojanja  i dogadjaja, koji se odvijaju u ocigledno nepovratnom smeru, od proslosti, kroz sadasnjost, ka buducnosti. Ovo je tekst sa Vikipedije, te sad imate tacnu definiciju.


A evo i nekih zanimljjivih cinjenica o vremenu.

1. Ako gledamo prema Ajnstajnovoj teoriji relativiteta, vreme je pocelo Velikim praskom pre oko 13,7 milijardi godina.
2. Opet prema Ajnstajnu, gravitacija utice na tok vremena. Njegovi testovi pokazuju da sto je posmatrac blizi izvoru gravitacije (Zemlji), vreme sporije protice.
3. Neki naucnici tvrde da svako od nas zivi oko 80 milisekundi u proslosti, jer ljudski mozak nije u stanju da prozivi sve istog trenutka.
4. Takodje se prica kako se, zbog delovanja gravitacije Meseca, vreme polako usporava. Naime, suncev dan se svakog veka produzava za 1,4 milisekundu, te ce se za nekih 140 miliona godina dan produziti na 25 sati.
5. Naucnici radije mere atomskim nego obicniim casovnicima. Najtacniji casovnik na svetu se nalazi u Koloradu (SAD) i meri vreme na osnovu atoma cezijusa. Navodno cak i za 300 miliona godina on nece gubiti ni jedan sekund.
6. Covek dosta radi u toku nedelje, ne prozivljava puno zivotnih iskustava te cim se okrene, ne moze da veruje da je radna nedelja proletela.
Ova zadnja cinjenica toliko opisuje mene, iako jos uvek idem u skolu.
Samo da napomenem da nisam veliki ljubitelj prirodnih nauka, ali me ove cinjenice svaki put fasciniraju.



Ovo su neki citati vezani za ovu  temu, po meni su oba istinita te se nadam da se i vama dopadaju.
Naravno, ne mora samo sat da vas asocira na pojam vreme. Mozete da pomislite na vremenske neprilike (kisa, poplava...). 


Da li sam dobila konacan odgovor u ovom "istrazivanju"?
Ne. Jedino sto mogu da kazem jeste da je vreme jedna jako cudna pojava. Naravno da ja, kao jedna obicna devojcica ne mogu to lepo da objasnim, ali po meni ne moze ni veliki naucnik. Neke stvari ce, mozda i u dobrobit covecanstva zauvek ostati neresene za nasu ljudsku vrstu.

Nadam se da vam se dopao post. Napisite mi u komentarima da li vi imate neko misljenje o ovoj temi, jer jedva cekam i vas da cujem sta mislite o svemu ovome. Do sledeceg posta!

  • Share:

You Might Also Like

17 коментара

  1. Odlican post,svidja mi se tvoj pogled na samo vrijeme i kako si uzela u obzir ga i sa naucne strane :)

    Pratim te na GFC :)

    mystylishcorner.blogspot.ba

    ОдговориИзбриши
  2. Ah to je uvek tako. Bas kad s enajbolje provodimo sa drustvom, kada nam je najzanimljivije vreme proleti. A na casovima.... ufff....
    Sve u svemu, treba ziveti u trenutku. To je jedini nacin da mozemo reci da smo uzivali i da nam vreme nije toliko prebrzo proletelo, jer ipak smo iskoristili ga do kraja, sto je i najvaznija stvar.

    Uclanila sam se u blog, jer vidim da si nova, a znam kako je meni bilo na pocetku, pa podrska je jako potrebna. Ako ti treba bilo kakva pomoc, obavezno mi se obrati, uvek sam tu da pomognem.

    Inace, na mom blogu je novi post o prelepoj godini iza mene, pa obavezno pogledaj. xD
    I uclani se ako mozes ;)
    worldarounyo.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Puno ti hvala na svom iskrenom misljenju. Takodje ti hvala za pomoc, obraticu ti se ako mi nesto bude trebalo. Pogledacu tvoj blog❤

      Избриши
  3. Odličan post! Meni vreme leti kako sam starija, valjda nam obaveze to učine. Zapratila sam te, nadam se da ćeš uzvratiti ♥
    https://marized.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  4. Draga Sofija, zaista je sjajan post. Cinjenica su zaista zanimljive ! Divno pises i pred tobom je zaista jedna diva karijera.

    Pratim te, pa ako zelis uzvrati. :)
    myminiworldnina.blogspot.ba

    ОдговориИзбриши
  5. Sofija, mnogo mi se svidja tvoj stil pisanja postova. Zaista zasluzujes vise pratilaca, mada ce vremenom biti vise onih koji ti posjecuju blog.
    P.S. Novi sam clan tvog bloga. Ako zeslis, pogledaj moj blog i uzvrati pracenje.
    Zelim ti mnogo srece u daljem blogovanju.
    xoxo

    leylaslifee.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  6. Slažem se sa time da kada čovek nešto radi vreme brzo prolazi, toliko da ni ne primeti. Još je gore ako se ta radnja ponavlja svakodnevno što i jeste tako kao što je škola, faks ili posao.
    PS: Pratim te, nadam se da ćeš uzvratiti. :)

    The Fashion Spell | YouTube

    ОдговориИзбриши
  7. Zanimljiv i neobičan post!
    https://katysblogblogger.blogspot.hr/

    ОдговориИзбриши
  8. Moram priznati da sam prvi puta čitala bilo sto na ovakvu temu. Jako mi se sviđa. Prvi puta sam na tvom blogu pa sam se i prijavila. Jedva čekam svaki tvoj idući post. Odličan post!

    http://stroongana.blogspot.hr/?m=1

    ОдговориИзбриши